Zkouška RH-FL A, Bart, Šumperk, 11.5.2013

12.05.2013 10:11

V sobotu 11.5.2013 se konaly zkoušky záchranných psů v blízkosti Šumperku a v Koutech nad Desnou. Zkoušky pořádala ZKO Hanušovice s Pepou Bartošem, rozhodčím byl Karel Pavlík. Barťa se zúčastnil zkoušky v plošném vyhledávání stupně A. První část speciálních pachových prací v Třemešku u Šumperku zvládl Bartíček naprosto bravurně. Ve zhruba polovičním čase našel obě osoby a dostal 192 bodů (200). Měla jsem takový pocit, že Karel Pavlík byl z Barťového nádherného hledání tak paf, že mi pak i navrhl, abych se přihlásila na Bohemia Cup do Větřkovic  :-)

Poslušnost a dovednost probíhala v Koutech nad Desnou na velkém parkovišti. Tam se některé cviky ne zcela vydařily a tak dostal Bart 76 bodů (100).

Poslušnost jsem Barťovi zpackala já. Den před zkouškou jsem dala Barťovi bez "roztrhání" celou "ovladatelnost na vzdálenost" (postupné přivolávání a polohy na vzdálenost) a výsledek byl tu .... Barťa očekával zalehnutí, takže neběžel ke mně, jen udělal pár kroků a čekal na povel.... Ostatní část cviku už byla celá OK.

No a tunel .... kdybych jen den předtím neposlouchala radu Ivy Lžičařové, že v případě, že pes nevyběhne z rukávu, je lepší dát druhý povel s nějakou tou bodovou ztrátou, než ho nechat se v tunelu otočit a vrátit s výsledkem nula!!!!!!!!!!!!! Barťa zůstal v rukávu a já jsem z toho byla tak překvapená (ať žijí premiéry při zkouškách!), že jsem koukala a mlčela, mlčela, mlčela, ... tunel je tím pádem za nulu. Bóže! Já jsem tele!!!

Pak už tam měl Barťa jen jednu lehoulince prošláplou packu na žebříku, nedoběhl na jeden stůl, nesedl si při odložení za pochodu, ale zůstal stát a chůze byla hodnocena jako příliš těsná, alá IPO :-) Kdyby panička víc myslela, mohla poslušnost dopadnout mnohem lépe. Příště bude panička už snad chytřejší :))) Barťo! Jsi moje největší šikulka!!!!!

Zkoušku RH-FL A složil Barťulka s celkovým počtem 268 bodů (300) se známkou dobrá.

 

Kontakt

Bordercollie-tovacov

Ing. Coufalíková Marcela
Zvolenov 588
Tovačov 751 01

(+420) 724 734 160