Zkoušky plošného vyhledávání RH-E(FL), Bedihošť a Vlkoš, 28.4.2012

28.04.2012 18:18

Dnešek vyšel jen z padesáti procent: Barťa nezvládl na zkoušce vyhledání a Berruš zkoušku zvládla. Hmm, občas Barťula mívá své dny a zrovna se trefil do dneška. Celkové skóre zkoušek: 4 z 10 neudělali. Sejdeme se příště :-)

Popravdě mě to dnes pěkně sebralo. Barťa šel jako úplně první pes a takový konec ... začátek.... no jak se to vezme :-) Po třech čtyřech hodinách mi už bylo líp. Terén, na kterém jsme si to před 14-ti dny zkoušeli, byl z půlky zásadně změněn - kopce hlíny byly shrnuty na stranu a vytvořila se tam vysoká hliněná stěna. To nebylo dobré. Barťa není kamzík, jak ho budu vysílat do stěny? Tak jsem ho vyslala doleva, do normálního terénu. Jenže náš blesk to prosvištěl rychle a než jsem dostala povolení opustit výchozí bod, byl u mně. No a pak už jsem ho od sebe nedostala. Prostor nebyl zapachovaný a tak Barťa už "neměl důvod" jít někoho hledat. Měla jsem jít první s Berrym. Tak by to měl Barťula vís zapachované a líp by hledal. Ale to je kdyby chyby. Je pravda, že budeme muset ještě zapracovat na motivaci. Není to při horším nastavení podmínek vůbec dobré.

Berrušce to nastavení naopak sedlo. Pravá strana s cca 5-ti metrovou stěnou z nahrnuté hlíny, to bylo přímo něco na něho. Ačkoli jsem ho poslala do levé "normální" strany, stejně si to tryskem zamířil doprava a vyběhl si na stěnu a kamzičil si tam. Po cestě z pravé strany na levou nasál figuranta uprostřed vzadu, vyštěkal ho a bylo to. Hurá!

Poslušnost Barťula odchodil opět jako první pes, tentokrát pěkně. Byly tam samosebou nějaké chybky, ale spokojená jsem byla. Berruš taky uspěla, tak konec byl pěkný. Aspoň že tak :)  Příště to Barťula dá taky :-)

Kontakt

Bordercollie-tovacov

Ing. Coufalíková Marcela
Zvolenov 588
Tovačov 751 01

(+420) 724 734 160